Bruuuce Springsteen!

Råder stiltje på 100 A Metropolitan Ave. Damerna är på starbucks tror jag. Jag har precis varit iväg och ringt mamma en sväng. Stannade på NY muffin och pratade lite med Jasmine. Lisa våran svenska vän har tydligen slutat huxflux. Så hon hade bara nya där vilken resulterade i ett kaos. Ikväll ska vi på bio på times square! Det blir fest. Sen imorgon kanske jag drar iväg till Boston. Stannar nog bara över en natt och åker hem på lördan. Eller så stannar jag till söndag, eller så åker jag inte alls. Har ingen mobil och ingen planering. Så skulle det hända nåt är jag rätt alena och ingen som egentligen vet var jag är. Blir det inte Boston kanske jag åker till Washington DC, tänkte åka dit nästa helg för att kolla på Coldplay men det visade sig vara utsålt. ÅH FAN! Omöjligt att få biljetter till dom om man inte är ute 1 år före eller oljesheik så man har råd. Jag har en framförhållning som kan beskrivas bäst som obefintlig. Inga oljepengar har jag heller så det blir nog ingen coldplay. Nåt som är sagolikt coolt är att Bob Dylan ska spela i vårat hood den 12 augusti. Verkar va svårt att få biljetter dit också tyvärr om man inte är beredd att sälja sig själv till en vakt eller så för att komma in, vilket jag för övrigt inte är. Men den goda nyheten är att han spelar i en park så man kan kanske planka (Annaa kommer planka om hon är istan då) eller iallafall kan höra musiken utanför. Bokade annars en rätt ball biljett för en timme sen. The Boss ska spela på hemmaplan på måndag. Han är från New Jersey och ska spela på giant stadium. Fick biljett utan större problem så det är nåt att se framemot. Annars är det luuugnt nu. Igår var vi på milkshakebaren. Träffade Logan och en av hans vänner som råkade jobba som pruducent. Pratade med han om Rock the Bells turnen som har kanske den tungsta ensamblen på år och dar. Med maxflyt skulle han fixa biljetter och ta med mig. Men då snackar vi jättemycket tur, vilken jag kanske har nu när jag tattueret in en fyrklöver. I vilket fall så är det artister som NAS, Mos Def, A tribe called quest, Immortal Technique, Ghostface, Raekwon, Method Man, Redman osv...
Nu ska jag nog läsa en bok eller nåt. Dricka öl kanske. Finns massor att välja på!
Friden Liljor

Kommentarer
Postat av: Mamma

Det var så skönt att höra din röst! Visst är det fantastiskt att världen är så liten trots allt, så det låter som om du vore i huset bredvid :-)



Det ska bli jätteskönt att krama om dej igen, så välkommen hem. Och spännande att byta historier med varandra. Det har varit så intressant att läsa din blogg, du reflekterar över det du ser.



Det där med tur handlar ju mest om att se möjligheter och ta dom, och det är ju du bra på! Lycka till!



Kram mamma

2008-07-24 @ 23:57:12
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0