Stan, what time is it? It's the boooooooooss time!

Precis kommit hem nu efter Bruce konserten. Har egentligen inte så mycket ord utan man måste nog uppleva det. Fy fan så sjuk känsla. Kan inte ens dom flesta Springsteen låtarna men det var som om dom satt där ändå. Det var som sagt hans homecourt i New Jersey, Giant stadium. Kapacitet på arenan är 80.000 sidan bakom scenen var inte fylld men resten var smockat. Sen var dessutom planen fylld av fans. Skulle gissa att det var 70.000 iallafall som var i extas. Det var en viss herr Bruce på scenen som var minst lika mycket i extas. Gubben är 60 år gammal men det hindrar han inte från att göra en frontflip (med hjälp av golvet dock) samtidigt som han fortsätter spela oberört. Respekt gamla man! E street band var med och det är slående hur samspelta dom är. Dom improviserar som men alla är med på noterna hela tiden. Blir väl så efter 30 år tillsammans.

Jag och Annaa hade från början platserna så långt ifrån varandra som möjligt. Men vi chansade på att det skulle finnas någon plats över på hennes sida. Det gjorde det, så vi fick se konserten tillsammans vilket var en jävla blessing. Man ska ha nån att uppleva en en sånhär konsert med. Inget förband eller så förresten utan plain Bruce Springsteen rock i 3 timmar. Han körde inte alla klassiker men Born to Run brände han iallafall av och då tror jag den där jävla arenan lyfte från marken. Aldrig sett en bättre musiker, aldrig sett nån med sån scennärvaro eller kontakt med publiken trots att vi var 70.000 stycken. Förstår nu varför han är en levande legend karln! 60 år som sagt och som en jävla duracell kanin på scenen, upp och ner, fram och tillbaka, ute i publiken eller uppe på scen. Tur att dom hade en strålkastare på han. Nej nu är jag helt jävla utmattat och ska nog snart gå och sova. Vi höll knappt på att ta oss hem, busskön var längre ölandsbron typ. Så vi testade den traditionella metoden liftning. Letade efter New York skyltar på bilarna och frågade dem efter skjuts. Efter lätt 20 bilar gav vi upp och ställde oss snällt ikön. Fick förresten en wrap, en kanongod sådan förövrigt från 2 damer i en XC90. Tack för den! Blev bjuden till Jasmines födelsedagsfest idag, dock den 17 augusti så det blir nog inget av med det. Nu blir hon ledsen tösen. Annars relativt lugnt här. Dom spelar iof in en serie som Warner Bros proddar utanför fönstret. Fringe heter den och handlade om nån FBI agent om jag kommer ihåg rätt. Igår hade vi cluedo kväll med Lisa. Jag vann första och blev bestulen på vinsten i andra rundan efter ett litet med fatalt misstag från den inte alls förvirrade Lillemor. Efter alla mina cluedo vinster har dom beslutat att börja kalla mig för Jonas Holmes. Gillar det namnet. Kan vara en dubbelmening med det. Nej nu ska jag definitivt sova, ska ju orka se Foo Fighters imorgon!
Have A Good One!

Me unt me bruce ticket i busskön från port authority.  Härliga tider. Öl den hyffs mäktiga ingången till Giant stadium och en publikhav ibakgrunden.   Bruuuuuuuce!    Everybodys got a hungryheart!   Jävla gud!   Annaa klappar med!   Happ så var det slut då. Dock det sjukaste jag sett!

Kommentarer
Postat av: skevert den allsmæktige

hallo lillebror.

ser ut som att yrangruppen får gå och skæmmas i skamvrån, du knæckte deras line up ett par gånger om =)

det e så grymt att du kør på så hårt, och inte bara turist strosar i gatorna... helt rætt!



længtar efter att se dig, och høra historierna som inte var rumsrena nog før publicering =)



hær hemma flyter det på som vanligt. upptæckte just att jag har betalat 50% skatt sen jag børjade på tine, så jag førvæntar mig en redig skatteåterbæring næsta år, annars rånar jag fanimej oljefonden.



njut slutspurten nu broder, och ta hand om dig!

kram

2008-07-29 @ 10:19:22
Postat av: Dagmar

Tjena! Jag satt med i publiken och såg Bruce tack vare din sköna beskrivning. Jag gillar den mannen och har följt hans karriär sen jag bodde i Stockholm. Folk sov över på gatan utanför biljettkontoret när han var på G. Det känns som du har det gott over there. Det här kommer du att berätta för barnbarna, när du var på Bruce-konsert i USA. Ha det fortsatt bra, jag börjar jobba imorron, inte lika kul i värmen. Kram Dagmar

2008-07-29 @ 19:57:23
Postat av: Mamma

Hej vännen!

Tror du jag var avundsjuk eller, när jag läste din recension?! Tänk att få se The Boss åsså i New York!



Jag börjar jobba imorgon torsdag, men jag tänker smyga igång lite försiktigt. Är i Vigge hos mamma nu o suger ut det sista av semestern.



Hur går det med er o lägenheten o hemresa?



Kram, mamma o momma!

2008-07-30 @ 19:43:18
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0