The independence day!

Igår firade vi independence day här i Williamsburg. Dagen då USA förklarades självständigt från britterna år 1776. Vi har scoutat runt ett tag för att veta hur man firar 4 juli vanligtvis. Det visade sig vara populärt med fyrverkerier och takfester, det var själva grejjen med firandet. Jag började iallafall dagen på Manhattan med pappa och Annaa. Jag ville upp på Abercrombie & Fitch som jag fortfarande linte lyckats varit på. Så vi strosade femte uppåt och var förutom A&F på jakt efter en mobil till pappas vän. När vi var på 50 gatan ca så gick vi förbi en uppenbarelse. Där ligger nämnligen Sacks som är ett 8 våningshus fyllt med massa kläder och skor till rätt bra priser. Kom upp på 6 våningen där dom har street herrkläder och dom har verkligen alla märken. Dom stora italienska modehusen som Prada, Gucci, Dolce, Versace och Armani. Sen lite svenska inslag iform av Acne och J Lindeberg. Sen alla andra stora märken som typ Dsquared som för övrigt sålde en skitful jacka för 3000 dollar. True Religion, Paul Smith, Juicy Couture, Paul Smith, Lacoste, Hugo Boss, Monarchy och det rullar bara på. Det var grymt och vi strossade runt där inne i över två och en halv timme. Efter att jag plockat på mig ett X antal plagg kommer det en kille från ingenstans och frågar om jag vill att han ska ta grejjerna till en provhytt så jag slipper bära runt på dom. Så han tar grejjerna, lämnar hans visitkort och låser upp en provhytt åt mig. Efter jag provat klart och så tar han betalningen för det jag vill ha så det är aldrig några köer eller så fast det är så enormt stort. I vilket fall så råkade jag göra bort mig när jag skulle testa en tailor made Dolce Gabbana skjorta som var svinsnygg men kostade 460 dollar ny. Eftersom min tattuering är ganska nygjord s måste jag ha den inplastad, händer dock att det kommer ut lite blod, bläck och kräm från plasten. Så när jag provade den här skjortan dolce skjortan känner jag att det blir blött. Så jag sliter av den och ser en rätt stor fläck på ryggen av blod och tattuerar bläck! Inte coolt, jag har ju dessutom en personlig snubbe utanför som hänger tillbaka allt sånt so jag inte vill ha. Hänger iallafall skjortan mellan två andra plagg och smyger ut ur rummet och hänger tillbaka den lite undangömd. Betalar för en annan Dolce skjorta som var svinsnygg, grå med svart krage typ och en grön acne t-shirt. Säger ingenting och piper därifrån snabbare än allt. Kontentan av det är att det hänger en svinsnygg Dolce skjorta på sacks nånstans som ny kostar ungefär 3000 svenska med en stor blod/bläck/svett/smörja fläck på ryggen. Nice work jonas!

Påvägen hem från sacks så köpte jag och Annaa sallad på new york muffin och två sexpack bira. Skulle ju fira 4 juli. Gick hem, duschade, fixade ny plast på tattueringen och började dricka lite. Körde 2 rundor engan för den som vet vad det är. Sen nåt frågespel som Lillemor hade. Strax efter nio började vi knata ner mot vattnet för att hitta ett bra ställe att kolla på fyrverkerierna. Annaa och Lillemor frågade två poliser vart man skulle kunna va. Dom tipsade om en park nåt kvarter bort fårn oss bara. Det var en park ut mot vattnet men han trodde den skulle vara full eftersom den "bara" tog 10 000 pers. Ganska mycket för att vara ett litet hörn i ett litet ghetto tyckte vi. Var iallafall ett grymt fyrverkeri. återigen väldigt amerikanskt vilket betyder att det är ungefär dubbelt så mycket som man egentligen behöver för att göra det coolt. Men det var mäktigt att se med empire state building för dagen upplyst i blått, rött och vitt i bakgrunden. Nästan alla fyrverkerierna gick också i USAs färger. Lite mysigt patriotiskt sådär. Fyrverkeriet höll på i 35 minuter ungefär och efter det knatade vi hemåt igen. Eller jag, pappa och Lillemor knatade Annaa sprang som en pingvin ungefär och utnyttjade knipmusklerna till max pga att hon var lite smått kissnödigt. Hon tog sig inte hela vägen hem utan mellanlandade på en bikerklubb nedanför oss. Hände i vilket fall inte så mycket mer men det var bra för att vara våran första 4 juli.

Dominanten, hennes slav och pappa som bara är glad.   Empire state building, det minst suddiga kortet. Syns iallafall att det är upplyst i USAs blått,rött och vitt.   Fyrverkerier!   Fireworks!   Yepp           

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0