Times Square

Har inte gjort så mycket idag egentligen. Började med att jogga williamsburgbron fram och tillbaka. Anna skulle på jobbet så jag fick sällskap av henne halva vägen. Lyckades dock springa åt fel håll när jag sprang av bron på brooklyn sidan. Skulle uppåt men sprang neråt, det slutade med att jag behövde fråga efter min gata. Då skrattade han bara och sa just keep running down there, past whole south side then past berry st, grand st and a couple more streets then you find metropolitan ave. South side är typ 10 gator, så jag hade lyckats hamna ca 14-15 gator fel. Bra gjort det. Området jag sprang fel i är btw chassidernas område. Chassider ser ut som amisch nästan, helskägg och långa lockar som hänger efter sidorna. Dom pratar hebreiska där och dom flesta skyltarna i området står också på hebreiska. Var lite coolt att se.

Lyckades iallafall hitta hem efter ett tag och käkade/duschade innan vi drog in till midtown. Vi var på Times Square som är en kvarter neon typ. Svinballt med massa reklam skyltar och stora neon bildspel överallt. Det är kommersiellt över exponerat på ett alldeles utmärkkt amerikansk sätt. Jag älskar times square, finns allt och lite till. Enda nackdelen är att det är lite dyrare än ute i brooklyn t.ex. Men när dollarn är så låg blir det ingen större skillnad i svenska pengar. Stog mest med hakan i backen och kollade in en massa balla affärer. Bland annat  quiksilver, element och billabong har stora butiker där. Hard Rock café ligger också times square. Vi hittade en MTV affär också där alla program och loggor och så fanns tryckt på tshirt. Passade dessutom på att bli intervjuad av 2 bankanställda från bank of america som undrade vad jag tyckte om deras reklam och frågade om dom fick filma mig när jag tog kort på den. Det fick dom men fick inge cash för besväret tyvärr. Judas bank.

Efter times square strosade vi ner på 5 avenyn mot union square och våran subway. Hittade en armani affär där dom hade sale, köpte en vit skjorta för 40 dollar (240 svenska), bra kurs på dollarn nu. Pappa handlade btw ett par shorts på Banana Republic som är en asskön affär. Känns som en amerikansk version av HM nästan. Lite dyrare dock och lite mindre utbud, men rejällt mycket sköna kläder/gasögon och så. Har blivit Yankee fan nu också. Handlade en cap och tänkte inte så mycket på det innan folk undrade om jag gillade baseball och höll på Yankees. Har typ koll på en baseball spelare men det var bara att spela med. Så jag är tydligen en yankee nu. Ska försöka se dom nästa vecka mot Red Sox hemma på yankee stadium. Det är sista året för gammla Yankee stadium innan nya arenan står klar till nästa säsong.


Jag och en del av times square   Times square   Quiksilver affären   Hard Rock café   nån som sett Forest Gump?   Muche folk      Det här är Nasdaq börsen som också ligger på times square   Dom skulle visa film i Bryant Park idag, HUD med Paul Newton eller nåt.   Pappa framför Flatiron building som är en av NY mest kända byggnader. IKEA har en stor tavla med Flatiron på. Den hänger hemma på tornstensgränd 17 bland annat.   Utanför vårat crib, innan vi skulle iväg och käka middag.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Jag längtar lite efter dej, det är jätteskönt att kunna gå in här och läsa och titta på dej!

Ikväll åker jag till Stockholm för ett par dagars arbete, sen bär det iväg på bröllopsresa.



Kram mamma

2008-07-02 @ 11:09:48
Postat av: Dagmar

Hej Jonas!

Det är så kul att följa med på resan och få se lite bilder. Du skriver så bra. Är du lite halvamerikan nu??? Skulle du vilja bo där? Hoppas Lillemor får till sin dator. Hälsa dina vänner från semesterfiraren i Lillsjön. Kram Dagmar

2008-07-02 @ 20:21:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0