Två dagar strosande

Har precis ätit frukost nu efter en två dagars shoppingspree. Var på Macys för första gången i förrgår. Det är enligt dom iallafall världens största varuhus. Det var enormt också, fanns hur mycket som helst från alla möjliga kläd och skoskapare. Det var verkligen enormt. Efter ett par timmars kollande med Annaa så handlade jag en Hugo Boss skjorta, en tröja från Quiksilver och ett par Tommy hillfiger shorts. Dollarkursen gör att det blir rejällt billigt här!

Igår var jag och pappa runt ett kvarter vid union square. Vi kom in vid 14 tiden och gick runt i samma kvarter till nio på kvällen. Pappa hittade ett annat jättevaruhus där dom hade nån rea på skor. Slutade efter 2 timmar där med att han handlade två par. På övervåningen var det kläder och det tog väl nästan lika lång tid där. Så efter ett X antal timmar där på BSW så käkade vi en snabbis innan vi gick på världens coolaste diesel butik vid union square. Nån timme senare så var det dags för starbucks och NY långsamaste toalettkö. Vi traskade iallafall troget vidare till Banana Republic. Det är en svinskön affär och pappa passade på att spendera dom sista dollars han hade med sig. Avslutade rundan med en tur förbi en skoaffär där jag handlade ett par DC loafers. NU var klockan halv nio på kvällen och det var dags att åka hem.

Jag och Erik som har kommit hit och hälsat på var ute igår. Var inget jättedrag men det är smockat med mysiga klubbar, barer och pubar runt här. Vi var runt på ett par stycken och hade förhoppningen om att en strippklubb vi såg dagen innan skulle vara öppen. Det var den inte.. Men vi kämpade på och var väl hemma en stund innan tre kanske.

Idag är det pappas sista dag så vi ska passa på att göra typsika turistgrejer. Vi ska åka upp i empire state, åka till frihetsgudinnan och så. Kan säkert bli skoj. Jag har sovit sista natten med plast över tattueringen också. Så nu ikväll ska jag få börja smörja den istället, ska bli riktig tskönt att slippa ha en blöja på axeln.
Fridens Liljor


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0