In the search of bulle

Dagarna rullar på och det har blivit vardag nu. Annaa jobbar nu så jag och Lillemor är alena för det mesta. Helgen bestod av förutom konserten i fredags ett besök till coney island ilördags. Var skillnad när det var helg och lite bättre väder. Då kryllade det av folk/strandade valar på beachen. Märks att det är fattigmansnöje pga alla väldigt storväxta människor. I dom rikare områderna är det alltid mycket vältränade människor och organiska affärer. Så man kan nästan säga att fetman är en samhällsfråga här. Dom måste göra något åt det, det är hemskt att se verkligen. Oftast med en stor kartong grillad kyckling och strips. Blääääääääääää. Men nog om det. Lillemor slog ankar på stranden medans jag och Annaa gick och lekte på nöjesfältet. Åkte världens högsta pariserhjul. Jag torksade 15 dollar ihopp om att vinna en söt liten gosedjurshund till våra lägenhet. Sen åkte vi den världsberömde Cyclone igen. Den här gången satt vi längst fram. Ett under att den går fortfarande. Den är säkert 100 år gammal och inte mycket har gjorts sen dess. Måste va världens äldsta bergochdalbana. Påväg upp till första lutningen stannade hela ekipaget för dom hade glömt och spänna fast en av vagnarna. Då var man inte ens svettig. Men vi överlevde och kul var det. Gjorde väl inte så mycket mer i lördags. Vi hostade ett nattgym utanför våran dörr som blev rätt populärt bland dom förbigående.

I söndags hade vi familjedag. Det innebar att vi skulle till batterypark och paddla kanot. Gick sådär  med tanke på att det inte fanns några kanoter i batterypark eller vattnet strax utanför. Blev en väldigt lång promenad istället. Gick i solskenet och myste bara kan man säga. Satt vid en dam ett tag innan vi åt sushi vid sjön. Där lämnade Lillemor oss eftersom hon sågärna ville se vad som hände i Bryant Park. Där vi för övrigt hänger 24/7 ändå. Jag och Annaa som är förstående föräldrar släppte godtroget iväg barnet. Vi strosade vidare ner mot södraste delen av Manhattan och stog och beundrade frihetsgudinnan ett tag. Man blir tagen av historien. Längesen dom byggde den och rätt imponerande att dom fått ihop den och att den fortfarande står. Man får dock inte gå upp i den längre efter 11/9. Ett fenomen med Manhattan är att bland alla höghusen ligger det mäktiga kyrkor. Vi var inne i två av dom äldsta. Fridfullt och nästan helt ljudisolerat. Känns inte som att man är mitt i USAs och en av världens största städer. VI strosade upp och tog metron till times square för att av en slump träffa Lillemor på en av alla starbucks som ligger i området. Frå starbucks tog vi oss tilll Barnes and Noble för att köpa ett spel. Så nu är vi lyckliga ägare av Cluedo. Pga lite trubbel hemma kände jag att det var på sin plats att shoppa lite annat också. Jag köpte bland annat världens snyggaste skor. Jag köpte sista paret i min stl och när jag skulle handla dom berättade att det var en rap snubbe som hade likadana. Det visade sig inte vara nån mindre än Jay-Z. Så jag och Jay-Z strosar NY med likadana dojjor nu. Förstår bara inte varför han vill sno min stil. Han har Beyonce liksom, räcker inte det. Måste han ge sig på mig nu.

Tisdag idag. Jag och Lillemor har varit ute och tränat. Andra dagen irad för mig. Ska försöka köra på veckorna och sen vila på helgerna. Är som sagt vardag här nu så man har inte jättemycket för sig på dagarna. Verkar som vi tappar lägenheten efter juli också. Får se vad som händer då. Kanske kan bo med Annaa hos en av hennes hundar ett tag. Så kanske jag hänger med till Cali ett tag efter det. Eller så dumpar jag bagaget på nåt sätt och ger av mig på en egen tur. Lillemor har tattuerat sig igen också. Saint Sinner står det med en gloria över saint och två horn över sinner. Blev bra måste jag säga. Nu ska vi iväg och käka lunch och försöka träffa Annaa inne på stan. Har försökt handla Iphone men tror det är omöjligt. 3 dagar efter att dom släppte den stog jag och Annaa utanför Applestore på femte avenyn. Det är en av världens största Apple affärer med massor av kassor. Ändå var det över tre timmar kö för att komma in i affären! 3 dagar efter. Höll på att smälla av. Har ingen mobil eftersom min gamla rova inte hade trippelband. Spelar ingen jätteroll men lite trist på sitt sätt.

Jag och Lillemor tar igen oss på stranden efter att jag blivit träffad av en tidvåg. Den massakrerade mina shorts.   Nattgym. Lillemor kör magmördaren.   Annaa i mopedställning samtidigt som jag kör triceps. Återigen nattgym.   Från Batterypark ser man frihetsgudinnan.   Finns dammar man kan ta igen sig vid.   Jag och Lillemor njuter av mat. Eller jag njuter av maten iallafall. Lillemor sliter med att få den i munnen. Fanns nämnligen ingen gaffel.   Sådär fint är det i Trinity church. Det är en av många kyrkor på Manhattan.   Annaa ser ut som vanligt. Och Lillemor bara är.   Så ser man ut om ätit mango.   Sådär ser världens snyggaste skor ut. Löjligt av Jay-Z att kopiera mig.   Bull och melonfest! Vi fick gratis bullar från New York Muffin och Lisa som jobbar där.  

Kommentarer
Postat av: Mamma

Häftiga fötter alltså!!!

Från världens finaste mamma (tack underbara unge!) som sitter i fullmånens sken i Salzburg och bloggar

2008-07-15 @ 23:28:30
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0