Joseph Arthur, Ed Harcourt och Manhattan by night.

Haft fullt upp nu i 2 dagar fast jag egentligen inte gjort något vettigt. Igår vaknade jag ganska sent och efter att jag joggat en sväng så drog jag och Lillemor på beacons closet. Anna jobbade och pappa åkte på egen hand in till manhattan för att se hudson river och nedre delarna av ön. Handlade en ralph lauren tröja för ca 100 svenska. Blir aldrig trött på priserna dom har här. Efter beacons kurrade det oroväckande i lillemors stomach. Det innebär mat och det är fort. Gick till red bowl på bedford som är en asiatisk restaurang med 6 dollars luncher. Då får man förätt, soppa eller sallad, en varmrätt och en liten lyckokaka. Det är rejällt bra pris och jättegod mat. Efter maten åkte vi in till stan för att bara hänga runt lite. Hamnade i bryant park först och sen vidare ner på femte avenyn och mcdonalds för första gången sen jag kom hit. Angus deluxe blev det, en fin kulinarisk upplevelse, mycket kött och så. Efter käket gick upp till bryant igen för att träffa pappa som varit på vift hela dagen. Lillemor som inte verkade tåla det fina i mcdonalds fick ont i magen och åkte hem med Anna. Jag och pappa gick en ganska lång sväng efter manhattans gator innan vi tänkte åka hem. Av en slump var tunnelbane nedgången på union square stängd så vi strosade neråt lite och hittade den skönaste musik affären som finna natagligen. Virgin records egen affär på 14e och 5e. En amerikansk musikaffär borde säga det mesta, flådig, hur mycket som helst och bra priser. Eftersom jag hade bokat två konserter samma dag (Joseph Arthur och Ed Harcourt) så passade jag på att handla deras skivor för att lyssna in mig lite.

Artist utbudet här är rätt bra faktiskt. Bon Jovi ska ha en gratis konsert i Central Park den 12 juli bland annat. Sen kommer bla 3 doors down, Foo Fighters, Bruce Springsteen and the E street band, GZA, Alkaline Trio och massa andra bara i juli. Ska precis till att boka en konsert till. Det är vans off the wall som har satt ihop ett gäng dom turnerar med. Biljetterna går på 35 dollar som inte är så farligt, så jag passar på att bjuda med mig Lillemor så jag slipper gå själv. Banden dom har med sig är bla Gym Class Heroes, Pennywise och Angels and Airwaves.

Två torn vid Madison Square Garden, brevid flatiron ungefär.   Ett torn, vet inte riktigt vad det heter eller så.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Har varit inne på Lillemors blogg och tittat på din tatuering och gråtit en skvätt. Väntar på ditt nästa inlägg.

Älskar dej!

2008-07-04 @ 14:54:36
Postat av: Jonas

Haha har du gråtit? då är vi kvitt sen bröllopet =) Vad tyckte du om den då? Älskar dej också mamma!

2008-07-04 @ 18:14:44
URL: http://janneschaffer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0