Vivian Chu, Chinatown och Moby's place.

Har haft en väldigt innehållsfattig dag egentligen. Men det vore inte riktigt NY så trots att vi egentligen inte gjort så mycket har vi lyckats uppleva en hel del. Började med att Lillemor jagade mig ur sängen för att dert skulle komma ett par och titta på lägenheten. Vi packade ihop den lite fort och städade upp. Efter ett tag kom då våran hyresvärd Vivian Chu. Första gången jag träffade henne. Har hört mycket om henne av tjejerna dock. Hon visade sig också vara en ganska speciell, men skön människa. En av dom smartaste jag träffat på länge. Hon har asiatiska föräldrar men är född i San Fransisco. Flyttade hit till NY för ca 10 år sen. Hon äger inte lägenheten utan hyr den i första hand och vi då i andra hand. Efter visningen tog hon med mig och Lillemor till Chinatown för lunch. Ett ställe som heter Gogo Dim Sum. Det är som tapas fast på kinesiskt vis. Oerhört gott med kinsesiska dumplings. Vi pratade en hel del också och hon har väldigt mycket bra tankar, det måste sägas. Hon känner också väldigt mycket folk och kontakter är ganska viktigt i den här stan. En av hennes intressantaste bekantskaper är nog antagligfen en kille hon dejtade för länge sen. Han heter iallafall Sean och är ca 30 år. Han har en ganska tragisk historia egentligen, hans pappa sköts till döds av en crazy person när han bara var 5 år. Hans mamma är ganska speciell och kanske inte den du tänker på om du får höra "bra mamma". Sean är musiker och ganska duktig sådan som jag kunde förstå. Vivian och Sean dejtade ett tag men nu för tiden är dom endast väldigt bra vänner istället. Märktes att hon brydde sig mycket om honom. I vilket fall. Seans efternamn är Lennon. Seans pappa hette John i förnamn och Seans mamma har det något underliga namnet Yuko Ono. Det innebär att han är sonen till en av modern tids största musiklegender. Kanske och antagligen den ABSOLUT största. Det är ganska coolt att få fråga någon som känner honom och träffat Yuko en hel del hur dom tog på Johns död bland annat. Sånt händer bara i den här staden!

Men efter vi ätit (Annaa kom lite senare eftersom hon hade jobbat) så strosade vi runt i området runt chinatown ett tag. Vivian visade oss en svensk bar/pub/restaurang som verkar rätt skön med det odödliga namnet The Good Life. När vi gått runt ett tag så undrade Vivian om vi ville följa med henne och dricka té. Det var vi sugna på, Annaa kunde dock inte för hon hade ett möte med den hunden hon ska bo hos nu ett par dar framöver. Stället hon tog med oss till var inget mindre än Teany som ägs av ingen mindre än Moby(artisten). Så vi satt alltså på Mobys ställe och pratade om John Lennon och hans son. Det var kul.

Ikväll är det fest igen! Jag och Annaa jobbar på någon sorts fylla men Lillemor tar det piano. En vecka kvar ca sen åker hon hem antagligen. Inte hem men till London. Tråkigt tråkigt..

Jag gick en 6 rondare med madrassen imorse. Slutade med att den låg utblåst i ett hörn.   Annaa och Vivian på Gogo Dim Sum. Kinesisk tapas!   Jag och Lillemor på samma ställe.   Sådär såg käket ut på stället. Två av åtta rätter ca.   En skylt som satt på nån random affär. Ganska rolig though.   Vivian försökte klippa av mitt huvud med en jättesax.   Jag spanar på morotskakan medans Vivian beställer té på Mobys ställe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0