Kelis bar, lite random och the glow in the dark tour!

Helgen är över och jag ska nog sova snart. Vi har haft en hyffs lugn helg. Ifredag var det tänkt att jag och Annaa skulle åka till Washington DC. Vi skulle hyra en bil och sova i bilen över helgen. Visade sig dock att våran framförhållning återigen inte riktigt var den bästa. Fanns bilar kvar att hyra men allt skulle bli väldigt dyrt. Eftersom det är inte direkt råder Fort Knox stämning här nu så bestämde vi oss för att helt enkelt skita i det sålänge. Man kan åka buss också men hela grejen var att få en liten roadtrip. Så det blev inget, för att göra antiklimaxet totalt så valde vi att stanna hemma och kolla på lejonkungen hela kvällen istället.

Ilördags var jag ute och körde ett morgonpass i våran Williamsburg park. Det är egentligen tre stora parker irad. Först en asfalterad jätteyta med balnd annat 5 tennisplaner. Sen är det den obligatoirska baseball parken med 2 planer och det helva avslutas med en konstgräsplan med tillhörande löpbanor och utomhus handikappgym. Sprang ett par varv på banan sen funkar hadikappgymet även till dom som inte är handikappade. Svårt att se att det skulle funka tvärtom dock. I vilket fall så käkade jag lunch på bedford innan vi drog in till Columbus Circle som ligger vid söndra ingången till Central Park. Damerna skulle kolla nåt på boarders som är en bokaffär i shoppingcentret där. Jag passade på att kolla in en ny True Religion butik som öppnade nu i juli. På kvällen hängde vi ute på trappan och drack öl. Logan som är våran franska granne joinade med den franska motsvarigheten till HB. En flaska rosé. Iallafall så berättade han att den mystiska baren som ligger precis nedanför oss är den barn där Kelis spelade in Milkshake låten. Jag som inte vet mer om Kelis än att hon är NAS fru blev inte superpirrig av det. Men tjejerna som har nåt speciellt band till den låten efter en nyårsafton för många år sedan var helt galna. Vi gick givetvis dit och jag såg på Lillemor och Annaa att det var nåt religöst över platsen. För mig var det en upplevelse också pga deras burgare som var rejält goda. Efter den evangeliska uppenbarelsen gick vi till surfbaren och kände sanden mellan tårna. Drack lite och snackade mest skit innan vi gick hem och sov.

Idag har jag varit alena nästan hela dagen. Tjejerna ville på IKEA vilket är det minst spännande man kan göra näst efter nattknypplingen i storuman. Jag promenarade istället Lexington Ave från 14 till 65 gatan ungefär. Gick till femte avenyn och in på Applestore för att fråga efter iphone som givetvis var jätteslut och omöjlig för mig att köpa eftersom man måste skriva sig på det amerikanska telebolaget AT&T i ett år minst. Strosade vidare till Saks där dom fortfarande har rea vilket innebär att man kan köpa en jättesnygg långärmad Hugo Boss tröja för 270 spän vilket jag givetvis gjorde. Fortsatte ner till bryant park på 42a gatan där jag satte mig i läshörnan och läste ut min tredje Paulo Coelho bok. By the river piedra i sat down and wept. Fortfarande är han sjuk i huvudet på bästa sätt. Han skriver enormt jävla bra. Bestämde iallafall att jag bli kvar här till minst 6 augusti. Bokade nämnligen konsertbiljett då med ingen mindre än Lupe Fiasco, NERD och Kanye West! Kanyes glow in the dark tour på madison square har jag äntligen fått biljetter till nu. Inte mycket annat som händer just nu annars. Ed Harcourt imorgon kan bli spännande, har inte hört så mycket med han men live musik med singer songwriters brukar alltid sluta bra. Blir vi av med lägenheten bokar jag hem 7 augusti tror jag. Ska bli skönt isånnafall.

Tovade Annaas hår medans vi kollade lejonkungen.   Sådär bekymrad ser Annaa ut när hon för andra gången irad fått se sig besegrad i shack mot en bättre hjärna(mig).   Lillemor provar Mrs. Blueberry på Kellis bar som den numera heter.   Sådär ser man ut om man äter haburgare på samma bar. Det är inte lökringar som sideorder utan friterade lökar.   Annaa som alltid med näsan i ett vinglas. Surfbaren iallafall.   Så kul hade vi på vägen hem.    Så bra mådde Annaa av det.

Kommentarer
Postat av: Dagmar

Hej Jonas! Det är som en vitaminkick att läsa din blogg. Du skriver på ett sätt som gör att man ser New Yorks alla skiftningar framför sej. Både du och Lillemor har skrivartalang, vilket ni borde vidareutveckla. Nu har moster lite att göra inför min lilla semestertripp till havsbadet vid Höga kusten. Kram Dagmar

2008-07-21 @ 11:31:35
Postat av: Micke

Men ge mig Kanye!

2008-07-22 @ 11:58:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0