Tiiimes like theeese we learn to liive again.

I have to thank my roadcrew cus we got the best motherfucking roadcrew in the woorld. And with that i only have one more thing to say! I goooooot another confession to maaake, im your fool!!! Resten är historia. Fy fan så sjukt! Sett två monsterkonerter två dagar irad nu. Foo Fighters levererade kan man säga. Var i konstant trans hela konserten nästan. Det är verkligen nåt speciellt, lite magiskt nästan med livekonserter. Speciellt från bra band, för det är det som gör ett riktigt bra band. Att dom kan leverera live. Supergrass öppnade för dom, absolut inget dåligt gäng men jämförelesevis är dom verkligen ingenting. Dave Grohl den gamla Nirvana trumisen är som en jävla demon på scen. Han har också en röst som håller för allt från Big me, Everlong och Skin and Bones ballader till dom rejällt mycket rivigare låtarna som Times like these, Monkey wrench och Best of you. Körde hela långa reportoaren, den enda låten jag kände att jag saknade lite var In your honour. Men istället spelade dom t.e.x My hero som är sinnessjukt bra också. Fan först nu jag förstår hur jävla mycket jag gillar Foo Fighters är nog lätt top 5 band ivärlden iallafall. Dom hade en gång i mitten, kanske 20 meter ut i publiken till en liten platform imitten där dom hissade ner ett helt set med intrument till många av dom lugnare låtarna. Bland annat Everlong som Dave spelade solo på. Jag hade GA platser vilket innebär General Admission. General Admission innebär i sin tur att man får stå på golvet vid scenen. Jag stog vid den där gången och var bara nån meter ifrån han när han körde Times like these bland annat. Älskar konserter, fan det är det bästa jag vet.. Nästan. Skulle kunna resa runt och kika massa konserter hela dagarna bara. Är helt övertygad om att det inte var sista gången jag såg Foo Fighters, om dom nu inte skulle dö helt plötsligt eller spittras eller så. Men var ju trist att han slutade med Best of you förresten. Den där jävla låten. Det är nånting med den. Monkey wrench låter för övrigt som Millencolin nästan.

Gör nada just nu. Lillemor skypar med moster Dagmar tror jag. Hennes sista dag idag, ska följa med henne till flygplatsen om nån timme. Vi har varit på Beacons Closet nyss. Köpte en Modern Amusement jacka och en Hickey skjorta för 220 kronor. Är väl godkänt. Vi käkade frulle ute idag. Baked eggs med prosciutto och cheddar. Tammefan det godaste jag ätit på länge. Bokat buss till Connecticut nu och hostel där. Så allt runt Coldplay konserten är löst. Förutom hur jag ska ta mig hem men det kommer jag lösa. Bokat biljetter hem också tror jag iallafall, inte 100% klart men 98 kanske. 7 augusti dan efter Kanye. Landar väl i Sverige nångång den 8e. Kommer till ösd förhoppningsvis den 9e nångång. Sleten nu, tar på krafterna att rocka på nätterna. Hörde att det var bra väder och sjukt röj på stråket förresten. FAN VAD KUL ATT HÖRA. Kul när det går bra för folk. Nu blir det förhoppningsvis sova,sova,sova innan Annaa kommer hem och lever rövare igen. Showen var förresten i Knicks hemmaborg Izod center. Lite ball.

Supergrass!   Tjenare Dave..   Ahhhhhhhhh. Ungefär så lät han.   Jordens längsta trumsolo från Taylor Hawkins.   Myspys platformen i mitten.    Fan han ska alltid spexxa. Jävla showoff.      Is someone getting the best, the best, the best, the best of you? Anyone?   Izod Center. NY Knicks hemmaborg. Whaaaaaa. Typ.

Kommentarer
Postat av: Pillis Lillis Limpan Lily

jag saknar dig brakiga unge

2008-08-01 @ 16:15:09
Postat av: Mamma

Det låter för himla häftigt att åka runt på konserter så där. Du får nog ladda min tomma mp3-spelare när du kommer hem med lite lämplig ny musik till mej!



Imorse upptäckte jag nåt hemskt när jag läste tidningen. Pana är död, vet du vad som har hänt? Ett år äldre än mej bara, och vad jag vet i fin form. Det blir ständiga påminnelser om att leva när man kan, för ingen har nån garanti om morgondagen!



Kram från mamma, som gläder mej till att snart få se dej igen (och som bangat för att gå på Yran ikväll för att de e så sabla kallt, och jag har inte hunnit vänja mej av med den underbara sommaren som vi hade senast igår...)

2008-08-02 @ 19:31:11
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0