What a wonderful world

Sitter på Starbucks på femte avenyn nu. Gene Simmons, kizz gamla frontfigur är i byggnaden brevid och har en boksignering. Är inte jättepepp på trängas i en kö i flera timmar för att få ett signering men jag stog och eyeballade han ett tag. Sjuk jävla gubbe alltså, skulle ine förvåna mig om han tog med butiksföreståndarens dotter på en åktur när signeringen är klar. Annars har det varit ganska händelserika dagar. I tisdags åkte pappa tråkigt nog hem. Det firade vi med fest. Eriks gamla lumparpolare var i stan tillsammans med tre andra polers. Hela gänget är från övik vilket innebär att vi trots allt hade ganska många bekanta. Halvsjukt att träffa folk här i NY som är polare med några av ens egna polare från hemma. Världen är liten som man säger. Så efter skivan i tisdags vaknade jag råpepp för fest på manhattan på onsdan. Det var också Eriks näst sista dag så det skulle passat bra. Vi började iallafall med att åka till Coney Island som tillhör Brooklyn men ligger ut mot vattnet. Det är i stort ett litet område baserat på en GAMMAL nöjespark. Sjuk stämning där, jag älskade det. Som en spökstad nästan. Surfbutiker och massa reliker från förr i tiden. Ett av dom ställerna jag varit på med skönaste omgivningarna. Svårt att förklara men känslan att kliva ut från perrongen och se allt var grym! Men nöjesfältet var sne länge dött. Några karuseller höll igång men det kändes mest tvunget. Som Lillemor sa: "Ingen här ser ut att ha roligt". Var verkligen så, ungarna åkta karusell och föräldrarna käkade sockervadd men inte ett förbannade smile på hela tiden. Lilla bakslaget som födelsebarn om man ska till coney island för första gångne pch trör det är jordens nöjesfält. Då har man skitit i det blå som man säger.


Blev ingen utgång ionsdags utan vi körde igår istället. GRYM kväll, eller början iallafall. Den slutade med en kö på Manhattan. Vi var på en japanskt ställe som ligger i Williamsburg först. Väldigt speciellt ställe. För det första är det inga skyltar eller reklam över huvutaget. Utan det är en öppen dörr i en vägg bara. Väl inne så är det jordens mysstämning. Man får sätta sig i en soffa och vänta på borsplacering. Sen leder servitrisen upp en till ett avskilt bord med en liten bambu gardin så man inte ska bli störd av någon som skulle gå förbi. Man har också en knapp på bordet som man trycker p när man vill ha betjäning. Dom var snabb dom jävlarna också. Tog som max 20 sekunder från att jag tryckte på knappen till att det stog nån vid bordet och tog ordern. Vi beställde iallafall lite olika mat. Spetsade det hela med två öl och en flaska sake. Satt där nån timme och bara njöt. Sjukt bra ställe, inte speciellt dyrt heller. Här har dom nått som heter Zagat. Det är ett system att betygsätta restauranger. Den japanska vi var på fick näst högsta betyget vilket är väldigt väldigt bra. Men kvällen slutade inte där. Efter maten gick vi och köpte två sexpack och damerna en flaksa vin. Vi skulle på ett arabiskt ställe med det grymma namnet Hokkah. Där har dom inte alkholtillstånd utan något som förkortas B.Y.O.B. Vilket står för Bring Your Own Bottle. Det är perfekt och då blir det billigt dessutom. Det är ett arabiskt ställe som har käk och vattenpipor på menyn. Så vi bunkrade ner oss i en soffa med ett bord i mitten och tog in en vattenpipa plus lite snacks. Låg där flera timmar och brara pratade, drack billig bira och rökte vattenpipa. Blir inte så mycket bättre. MEn eftersom det var behagligt där vi låg började ocksp alla fyra slumra till. Så jag, Erik och Lillemor gick vidre och skulle in på Manhattan. Annaa som varit sjuk och skulle upp och jobba drog hem. På Manhattan  gick det itne fort. Var rätt fascinerande att se alla Limos och så men det var omöjligt att komma in. Är man brudjävel är det bara att traska rakt in med gratis dricka hela kvällen. Har man dock fördelen att blivit dude så ligger man sämre till. Vi köade och käade och käade men det hände som inget. Bestämmde oss efter ett bra tag ändå att snällt pysa hem i en taxi. hade som ignet att ge i en evigt lång kö. Men som helhet var kvällen ändå kanon!

Nu sitter jag som sagt på starbucks och dricker en kaffe. Ska ner till Bryant Park snart och träffa Lillemor som vinkat av erik precis. Ikväll är det konsert också. Jag och Annaa ska på Joseph Arthur. Hoppas bara att han bränner av Honey and the moon. Det skulle va bra skit. Blir kanske en roadtripp snart också. Det ligger på agendan iallafall.
Fridens Liljor!

Juan pablo, Jonas och Annaa på Landshark   Annaa med hennes magiska sjal.   Erik, Lillemor och jag.   Coney Island   Ring of Fire.   the Wonder Wheel   Nån tunnel.   The world famous cyclone har jag nu åkt.   Astroland!   Shoot the freak.   Muche bussar.   På playland är det fest!   Jag på coney piren.   the world famous   Såhär glad blev man av den.   Annaa ordnade med kaffefest åt oss på trappen.   på japanska stället   På Hokkah! grymt mysigt ställe.   och alla fyra.


Kommentarer
Postat av: Conny

När jag läser vad du skriver önskar jag att jag hade varit kvar.. men istället så har jag städat större delen av lägenheten idag, hur roligt är det! Om Joseph Arthur inte spelade Honey and the moon så har jag lagt den på min blogg , just för er :) kram

2008-07-12 @ 21:58:50
URL: http://connyw.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0