Japp!

Sliten. Ute igår också. Har varit på Manhattan och druckit öl två dar irad nu. Inga större konstigheter egenltigen. Förutom att Lillemor valde att gå från lugn till jättesur på egentligen ingen tid alls och försvinna ut i staden alena. Jag och Annaa smått paikslagna gick och åt en bit mat för att lugna nerverna. Sen tänkte vi efter och insåg att hon hade inga pengar vilket innebär att hon inte har tagit en taxi. Hon går nog inte till metron själv. Så vi fastslog att hon måste börjat gå över bron. Vi tog en taxi och med lite tur såg jag henne genom fönstret. Efter det obligatoriska "Vad i helvete håller du på med? Svara på frågan" så var vi alla vänner igen. Det firade vi med mer mat. Annars var kvällen kanon. Satt på lite olika barer och drack öl och bara snackae skit iprincip. Har varit makalöst varmt i två dagar nu. Tror luften står helt stilla. Den MÅSTE stå helt stilla. För går man i vanlig promenadtakt för att sen sätta sig vid en bänk och läsa eller nåt så är man genomsvettig. Alltså det rinner. Måste börja gå ut med badmössa, så illa är det.

Igår var vi ute och träffade Annas gammle vän Elliot. Det var trevligt, riktigt skön kille. Vi satt på en tysk pub först mellan little italy och chinatown nånstans. Fick jätteölglass/tillbringare istället för vanliga vilket man var tacksam över. Hände väl inte så mycket mer heller. Annaa är fortfarande sjuk så vi åkte hem rätt tidigt runt ett nångång kanske. Läste ut min andra Paulo Coelho bok igår, The Witch of Portobello. Han är så sjuk i huvudet på ett bra sätt. Har hört vissa säga att när dom lyssnar på musik ibland så blir det en fysisk upplevelse, nästan lite samma sak med hans böcker. Man blir så pass tagen av dom så det blir nästan fysiskt jobbigt att läsa. På ett lite annorlunda sätt. Idag ska vi tvätta och sen ska vi åka till Washington DC över helgen. Kika regeringsbyggnaderna, typ vita huset, lincoln memmorial och det där. Sen ska dom ha ett hyffsat uteliv också sa Elliot iallafall. Ed Harcourt på måndag också.

Vi tre, Annaa med sin patenterade pose.   Japp!   Jag och min gode vän jäger.   Sådär fnittrig blir man av 2 flaskor vin.   Man får dricka på gatan i USA sålänge man inte visar vad man dricker. Det löste jag med lite markeringstejp.   Jag, Anna och Elliot.   Ölgudarna log mot mig och gav mig det där stora glaset.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0