Ed Harcourt på bykrogen i Hackås.

Williamsburg är en mångkulturell mecka. Massor med skönt folk och en miljon olika stilar. Man kan se ut precis hur fan man vill helt enkelt, men det är som ingen som bryr sig. Lite konstigt, som att leva i en bubla nästan. Igår var jag och Annaa i New jersey för första gången. Vi skulle se Ed Harcourt som blev en succé. Började med att vi skulle åka taxi genom Lincolntunneln. Pga att NJ är en annan stat blev taxorna ganska mycket dyrare. 60 bucks för att ta sig 3 km är inte ett bra pris. I vilket fall så kom vi fram till stället, Maxwell's skulle det heta. Allt vi såg var dock en liten hörnrestaurang typ. Visade sig att det var där han skulle spela. Ed Harcourt rullar regelbundet på MTV och ZTV. Skulle säkert fylla stortorget eller iallafall badhusparken på yran. Men här lirar han på en liten hörnrestaurang i en skitig förort. Ungefär som att han skulle spela i en källarkrog i Orrviken. Det positiva är att vi är 15 pers i en liten restaurang är att spelningen blir så mycket mer intim, betydligt mer personlig än spelningarna man ser på dom stora arenorna. En cool grej med Maxwell's var att bland annat Bruce Springsteen och Bon Jovi hade spelat där innan det begav sig. Joseph Arthur och Anna Ternheim var där dagen efter vi såg dom på Bowery, så det verkar vara nått speciellt med det ändå. Jeff Klein öppnade, whiskeyröst singer-songwriter typ. Kanonskön, hängde lite med han i baren senare och han berättade att han älskade Götebrg bland annat, då gick jag.

Ed Harcourt lirar piano och gitarr. Också singer-songwriter som är rejällt stor i bland annat Storbrittanien. Han var riktigt bra, grym liveartist. Dömde ut allt han kom på ungefär. Efter konserter mer eller mindre hoppade han på mig. Tror han såg mina biceps och blev lite kär faktiskt. Annaa trodde inte att det var därför. I vilket fall så stog vi och pratade lite, visade sig att han kunde lite svenska och hade bott i Sverige ett tag. Coolt med så liten lokal så även fast han är en relativt känd artist så står han och pratar och verkar känna sig hemma typ. Det var kul. Det blev kaos när vi kom hem. På nåt sätt hamnade det en kanna vatten i sängen vilket gjorde att jag spenderade halva natten på golvet. Idag är det tisdag och jag har varit här en månad nu precis. Inga planer alls med dagen, överleva huvudvärket är prio ett iallafall.

Laddade med drinkar typ.   Ed Harcourt.   Ed harcourt lirar piano och han som öppnade Jeff Klein är han i skjortan som lirar gura.   Jag och Eddan som han bad mig kalla han.   Jag och Jeff Klein   Annaa och Jeff Klein. Tror han var ganska bra på lyset nu.   Maaaaaaaaaaaaaat!   Annaa med ett av sina ansikten

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej vännen!



Vad kul att du gillar Paulo Coelho, jag älskar hans böcker. Den enda jag inte läst är Häxan i Portobello. Har du läst Pilgrimsvandringen?



Vi är hemma i Sverige igen, och hemma hos Beda. Hon hälsar till dej, och det gör Agnes o Betty också :-)



Det ska bli skönt att komma hem sen, och gå på Stråket.

2008-07-23 @ 00:44:25
URL: http://[email protected]
Postat av: Mamma

Hallå där!! Jag frågade efter ditt telefonnummer för ett tag sen, jag skulle gärna ringa dej! Kan du inte se till att jag får det?

Kram mamma

2008-07-23 @ 22:13:46
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0