Alive and kicking. Pride, EM och Buddy.

Idag har varit en helt sjuk dag. Började med att jag joggade över Williamsburg bridge till manhattan fram och tilbaka. Är ingen jättesväng direkt, max 6 km skulle jag tro. Dock en tryckande värme här, asfalt plus mycket lutningar gjorde att det kändes rätt tungt ändå. Skönt att se många som är ute och springer det gör att man lättare kör på.

Efter joggingturen och lite frulle så åkte jag och pappa in till city för att kolla på årliga prideparaden som dom gick här för 39e året irad. Mäktigt att se, jävligt mycket glada mäniskor som bjuder på själv. Gayrörelsen är väldigt accepterad och öppen här. Inte en konstigt blick eller nåt litet gäng som står och mummlar i ett hörn utan alla är glada och applåder, sjunger med och skriker på dom i paraden. Makalöst skön stämning på gator och torg. Jag hade en snubbe brevid mig som skrek åt dom jag ville ta kort på att posa för mig så det blev en del sköna bilder. Men det är inte NY om det inte börjar ösa ner regn. Sagt och gjort, från sol och svett till mulet och rejällt mycket regn på 30 sekunder ungefär. Fan, ska det så ska det känns det som när det regnar här. Håller på rejällt i 10 min, då snackar vi 2 liters droppar och mycket. Men sen lugnar det sig nästan lika fort. Jag och Anna skulle ändå iväg och kika EM finalen så vi lämnade pappa ensam vid paraden och pep iväg till en en bar vid union squere. Var ingen jättestämning förutom 2 tyskar i full mundering som gjorde sitt bästa. Men skönt att spanien äntligen fick ta hem ett mästerskap. Synd bara att Raúl inte fick stå som kapten och kyssa bucklan. Även fast dom vann var det fel att inte ta med han. Nu lär det vara slut med mästerskap för el angel de madrid. Efter matchen drack vi en starbucks kaffe för att sen kika en diesel butik vi såg igår. Riktigt skön tvåvånings affär med allt möjligt i dieselväg. Klockor, skor, smycken, väskor, bälten, underkläder och givetvis massor av vanliga kläder. Eftersom det är så jävla varmt här och jag bara äger ett par shorts så tänkte jag handla ett par där. Medans jag stog och browsade bland lite shorts kommer det fram en anställd och frågar om jag hittar stl och om jag vill prova dom eller bara kollar runt. Hittar ett par jag vill pröva. Då tar hon shortsen och gör iordning ett provrum till mig. Så när jag har kollat klart på lite annat så har hon fixat en provhytt och hängt in det jag vill prova. Efter jag provat klart och bestämmt mig för ett par shorts så tog hon upp dom på övervåningen till kassan och hängde in dom på mig så jag bara kunde betala när jag var klar och slapp gå runt med dom i affären om jag nu ville kolla på nåt mer. Bra service och jävligt cool affär med bla några soffgrupper och en egen DJ.

Hängde med Anna som skulle flytta ur Buddys lägenhet. Buddy är en hund som Anna har bott hos i en vecka. Hans ägare är nån rik krösus som tydligen reser mycket och då får nån av hundspringarna betalt för att bo i hans sjuka lya på 22 våningen, west end. Grannhus är bland annat Donald Trumps 6 höghus, the best off west end tror jag hans slogga var. I vilket fall så tog vi en långpromenad med Buddy som är en pitbullmix innan Anna fick städa ur lägenheten och säga hejdå. Efter lite om och men lyckades hon slita sig från jycken och vi kunde ta subwayen hem. Väl hemma så hängde jag med pappa ut på en asiatisk restuarang som heter Red Bowl. Käkade lite där, gick vidare och drack en kopp te på ett annat ställe på Bedford Ave innan vi promenerade hemåt. Imorgon blir det antagligen midtown och times squere om inget annat dyker upp.

Pappa och Anna är lite små förvantansfulla på parad.   Prideström   En snubbe med vingar.   Man with a käpp. Undrar varför han har käpp btw!   Jordens jävla kung!   Batman and Robin.   En dam/herre i påfågeldräkt.   Pose!   Pride färgerna, nästan alla.   Nice ass. Tror eller rätt övertygad om att det är en snubbe   En fruktdräkt.   Japp!   Tror han har en tvättbjörn på skallen, lite osäker på den dock.   Damer, i think. Lite osäker på den också.   Mannen med järnhatten.   Ängel eller så   Givakt, sir. Veteran.   Killen uppe på vagnen slog inofficielt världsrekord i att inte andas. 19 minuter höll han sådär.

Utsikten från Annas gamla crib plus baren där vi kikade matchen.

Skön Spanien sopade hem det här tillslut.         Vy mot downtown   Och mot uptown

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0