Kväll

Ahhhh.. Precis kommit in nu. Lider lite av jetlag fortfarande för jag är rejält trött. Klockan är fem över tre i sverige och min kropp lever efter den fortfarande. Här är klockan nio och idag har vi varit i Bryan't Park och träffat Anna. Där var det livemusik iform av en singer-songwriter med det ödödliga namnet Nels Andrews. Rejält skön snubbe med lite Nikola Sarcevic sound. Så skönt ocks att man kan sätta sig i en random park och en kille dyker upp från ingenstans och börjar lira schysst livemusik, händer inte hemma så ofta. Efter det promenerade vi på Manhattan, visade sig finnas ett par gator att avverka. Gick till Apple Store på femte avenyn bland annat. Lätt den coolaste butiken jag någonsin satt mina mastodonta manliga snygga jävla fötter i. Var på jakt efter en datorväska och hittade en rackare, den hade dock inte riktigt plats för en 17'. Det löste Jonas med en liten operation iform av ett snitt med kökssaxen på varsinn sida av sleeven. Nu ligger den som ett smäck mitt lilla skötebarn. Har gått förbi ett gäng märkesbutiker idag som Armani, Prada, Abercrombie & Fitch, Fendi, Banana Repuplic och inte minst HM. Coolt att se det ligga mitt på Manhattan. Shoppingen är btw öppen till 23 här, den kan blir trevligt att köra lite kvällsshopping med Lillemor, Anna och pappa.

Idiot fiolspelare i tunnelbanan!     Singer-songwriter Nels    En 100åring med jordens största lurar    Jag och Anna på Bryant Park Fountain Terrace.    Där du mamma, där finns det choklad!    Tramp Tower    Louis Vuitton    Skönaste affären jag varit på. Den har öppet 24 timmar om dygnet, 365 dagar om året.    Visar upp mig utanför Subway.   Sunset på fifth avenue efter en kittlande smakupplevelse på Subway    Lillemor och Jonas Blygström i tunnelbanan påväg hem till lyan.

Nu sitter Anna och filar naglarna efter att tränat sin japanska med Lillemor ett tag. Pappa sitter och försöker koppla upp på min uppkoppling men det går inte riktigt. Men å andra sidan är han 100 år och har problem med tekniken. Ska i vilket fall vara social ett tag sen ska vi ner till bron här och spana på Manhattan by night.

BTW så kan man få en beskrivning av bilderna om man håller musen över dom ett litet tag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0