Chinatown, little Italy och city hall

Har vandrat pch vandrat och vandrat idag. Började med att jag och pappa promenerade över Williamsburg bron som går över east river för att hamna i mitten/nedre delan av Manhattan. Hade inga planer riktigt med dan utan skulle bara driva omkring och orientera oss lite. Vi startade med att ta oss till Chinatown som är en helt otroligt cool liten stadsdel. Där kittlade tarmen lite extra så vi stannade och åt på en malaysisk restuarang. Riktigt jävla jätte gott, har alltid sagt att dom är bra på att laga mat dom där asiaterna. Fryed noodeles med skaldjur och bläckfisk serverades idag. I Chinatown hittade vi ett modernt museum som vi spontant bestämde oss för att besöka. Utställningen dom körde hette new art and new ideas. Det var inget ordinärt men väl värt twelve bucks för AC'n i en och en halv timme. Sjukt varmt ute idag också, dessutom lite regn och minst 100 procent luftfuktighet. Jag såg ut som Niclas Engström efter ett spinningpass för dom som haft möjligheten att uppleva det. Glömmer aldrig när han pressade ur tröjan över handfatet på pulzinn, det bränner fortfarnade i ögonen. Efter Chinatown kom Little Italy där det ligger en spaghetti restaurang eller glassbar i varje hörn. Stora banderoller i grönt, vit och rött hängde mellan husen över huvudgatan.

Pappa påväg upp på Williamsburg bron.   Ett litet ghettohus i Brooklyn fotograferat från bron.   Skyline över Manhattan.   Kong Kee Food Corp.   Skön gata lite i utkanten av Chinatown   En limousine glider i Little Italy   Forza Italia! Ja det gick ju åt helvete.   Welcome to little Italy! Dom går ju in för det iallafall.

Efter våran lilla visit till Chinatow och piccola italia kom vi in till USA igen. I nedre delen av Manhattan ligger bland annat financial district, alla domstolarna och city hall. City hall är en typiskt amerikansk byggnad. Dom som sett Spin City borde veta, serien handlar om livet i New Yorks city hall. Helvete vilken skön serie det är förresten. Vi lämnade i vilket fall city hall området och gick en sväng förbi ground zero. Det var kaos där på grund av att det var rusningstid och PATH tågen som går till New Jersey har sin hållplats under WTC. Vi lämnade kaoset och satte oss istället på starbuck i nästan en timme. Jag myste till det lite extra kan man säga med en mint chochlatechip frappuccino, pappa lunkade på med en slät kopp. Efter kaffet var det hög tid att ta sig hem, jag fick faktiskt min första egna tid i NYC då på grund av att pappa skulle till west village och klubba ett tag. När jag kom hem möttes jag skönt nog av Anna och Lillemor som satt och drack vin på våran trapp, bra intiativ! Dom hade målat tavlor och delat på två pavor, jag fick smaka lite vin av damerna men i avsaknad av glas fick jag använda min mineral vattenflaska, charmigt. Var tänkt att vi faktiskt skulle ut ikväll men jag fick jordens jävla hjärtklappning och minst 280 i puls. Däckade i sängen alldeles kallsvettig och spyfärdig. Det slutade med att Lillemor också fick stanna hemma och mata mig med banan och pasta. Var det ett litet knep för att få maten lagad kanske? Ja det vet man aldrig.

Hyffs pampig byggnad som huserade The supreme court.   Lite svårt att få med hela den här byggnadeb. Vad jag kunde förstå så är det administrationen som styr stan som håller till här.   City hall som inte gick att få så mycket bättre kort på eftersom man tydligen skulle vakta och ha staket runt.   Walle banan utanför postens huvudkontor   Lillemor och Anna har blivit fulla, målat tavlor och tar igen sen ute på trappen.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej lille prinsen!



Det är så kul att kunna följa era äventyr dagligen, och det känns inte som du är så långt bort på det viset. Jag kan ju titta på dej i New York!!

Kanske nåt att fortsätta med hemma, så lite som vi brukar träffas :-)

Johannes o Bente reser imorgon, så jag börjar få lite separationsångest...

Kram från ett kyligt men soligt Östersund

2008-06-27 @ 13:24:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0