Pain is temporarliy, glory is forever and chicks digs scars.

Ja fy fan. Hade en väldigt trevlig kväll ute igår med Lillemor och Anna. Var först på en surfbar som var GRYM! Ett av dom mysigaste ställerna jag varit på, ligger dessutom i närheten av oss här i williamsburg. Dom hade sand på golvet och surfbrädor som täckte hela taket. Sen hade dom också en massa små mysbelysningar och stickers överallt. Jävligt ballt ställe. Där satt vi en timme kanske och tankade i oss sangria, strawberry mojito, capirinha och ett jävligt gott fruktigt vitt vin. Jag käkademockså en grilled quid sallad. Dom fick bläckfisken att smaka gott, det säger allt om det där stället. Vi drog iallafall vidare efter ett tag och hamnade på ghettobaren numbero uno. Klotter, cornrows, toalett utan lås och blaskig bira. Vi satt ute på en inhängnad bakgård och drack biran, då går de förbi en snubbe som slår två gånger i staketet och skriker "nice bar you found guys". Blev inte jättelångvarig där. Jag var 100 procent säkert den enda bonda snubben någonsin där inne. Efter det hamnade vi på ett asiatiskt ställe som heter Sea. Där är det rejällt fräsch, futuristiskt men tradionellt samtidigt. En stor fontän, gungor och små små stolar. Dom tog inte kort tyvärr så där kunde vi inte heller stanna. Påvägen hem sprang vi på ännu ett ställe. Det här var som en lång tunnel nästan. Rätt ghetto också men tusen gånger bättre än andra ghettopalatset vi var på. Det var ett liveframträdande/battle mellan en vit kille och en black lady. Där avslutade vi kvällen iallafall. Lillemor sprang och gömde sig för oss så vi bhövde jaga rätt på henne innan vi kunde gå. Visade sig att hon stog utanför och väntade efter att Anna brytit sig in i varenda toalett på stället.

Var också på ett ställe som heter Beacons Closet igår. Det är en stor secondhand affär som ligger här i krokarna. Fick tag i en väska, mark jacobs tröja, corona linne och en tshirt för 280 svenska kronor ungefär. Det är sjukt vad billigt kläder är här. Och sneakers finns en miljon sneakers jag vill ha här ungefär. Alla kostar ordinare pris runt 500 svenska. Det är rätt bra kurs också. Bokade tattueringstid igår också. Han skulle rita upp och ha den färdig till på onsdag. En läspande snubbe som heter Marlon.

Idag har vi passat på att vara rejällt bakis i Central Park. Satt på en filt, käkade peanuts, äpplen, kakor och spelade yatzy samtidigt som dom lirade softball matcher i ett inhängnat område framför oss. Efter central park så gick vi en runda på övre delarna av femte avenyn. Jag köpte ett par nike sneakers och två calvin klein skjortor. Allt för under tusingen. Följde med pappa när han skulle klippa sig och passade på att raka av mig håret samtidigt. Nu är vi hemma hos oss. Har inte bestämt vad vi ska göra ikväll riktigt men jag försöker propsa på att vi ska tillbaka till surfhaket. Fanns en mysig trädgård där man skulle kunna sitta flera timmar i. Förresten så har det regnat helt flippat mycket idag. Kom från ingenstans, öste verkligen ner. Typiskt USA att va värst på regn tillochmed.

Jag och Lillemor på surf-bar   Alla tre, i taket ser man surbrädorna.   from the tiki bar.   Jag och Anna på ghettobaren.   Jag och Anna har inte jättetrkigt osm det verkar.   Lillemor myser med ett glas vitt.   Jag ska tända på sambuccan som Anna har i munnen.   Ligger i Central Park, slitnare.   Regn i central park.   Matintag på Taco Bell.   Tjenare regnet.   Ca det där plus en skjorta till fick jag för strax över tusingen svenska.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0