LA, Santa Monica, Red Wings, Paris Hilton, San Francisco

Hade som inga intentioner på att använda den här. Men det händer för mycket så jag måste ha det som en dagbok till mig själv typ. Jag är i Los Angeles nu. Santa Monica närmare bestämt som är en av alla stadsdelar. Jag bor på 25e och Pico. 25e gatan alltså och Pico Avenue. Det är ett mysigt område, även fast det är lite halvfarligt på kvällarna tydligen. Stranden kan man säga är 0 gatan så det ligger alltså 25 gator neråt. Det traskar man på 20 ca. Stranden är otrolig. Santa Monica piren ligger där med sitt lilla nöjesfält. Det är Santa Monica stranden tillsammans med Venice beach som den gränsar till som dom spelade in baywatch på. Fullt med utegym och grejer också. Skönt ställe att hänga på. I närheten har vi också Beverly Hills, Hollywood och Malibu. Utsikten mot Malibu när man sitter på piren är okej.

Så vad har jag gjort. Kom hit den 8e januari. Var rejält vilsen på flygplatsen. Min tele fungerar nämnligen inte i USA pga nån tribbelbandsskit. Kunde alltså inte ringa Annaa som skulle möta mig. LAX är en rejält stor flygplats och hon visste väl inte riktigt var jag skulle vara. En tant kom fram till mig och tiggde pengar. Jag sa att jag inte hade några för att jag bara hade 20 dollarssedlar på fickan. Hade dock 200 dollar på mig. I vilket fall när jag suttit där och väntat ett bra tag så kommer den lilla tanten fram och ger mig 3 dollar för att jag skulle kunna ringa Annaa från en telefonautomat. Och jag som sagt att jag inte hade några pengar fick snällt ta emot dom och se tacksam ut. Efter ett hyffs tag så dyker iallafall Annaa upp från ingenstans med det godaste som USA har att erbjuda. XXX vitamin water. Jag skulle kunna döda för den skiten. En halvtimmes taxiresa och 50 dollar senare så var jag iallafall på plats i lyan. Mysig lägenhet i ett mysigt område. Finns ett gym och 2 pooler som tillhör vårat bostadsområde. En del svenskar som bor här också så det är riktigt trevligt.

Var rejält jet-laggad första tiden och tog det rejält chill. Var facinerad av stranden och att alla verkar skejta här. Såg en gubbe med knästrumpor som borde använda rullator och käpp på samma gång komma åkandes på en longboard. Första utflykten var till Beverly Hills och Beverly Center som är ett shoppingcenter och parkeringshus typ i Beverly.

Var på min första NHL fight någonsin också. Det var LA Kings mot Detroit Red Wings som jag har hållit på länge. Massa svenskar i Detroit. 8 i laget, 7 med i laguppställningen inför matchen och många gånger var 4 av 5 spelare på isen svenskar. Grym match, grym stämning. Fullsatt Staples center vilket innebär ca 18-19 tusen på läktaren. Uppvärmningen var nästan mäktigast. Lidström, säger bara det. Fick gåshud och halvbaguette när jag såg han glida omkring på isen utan hjälm. Galet vad stor han är. Det lyser respekt runt omkring han. Han är lagkapten i laget som är regerande Stanley Cup mästare. Han jämförs med Bobby Orr som en av världens absolut bästa backar genom tiderna! Och Jerring priset gick till Charlotte Kalla som spurtade upp för nån jävla backe. Patetiskt! Stort iallafall att se han i action. Han är en legend. Som vanligt gjorde karln inte ett misstag. Matchen slutade 4-0 till Red Wings iallafall efter ett par svenskpoäng. Kirk Maltby gjorde mål också, gammal hjälte. Ska väl inte glömma Zäta som också är stor här, riktigt jävla stor. Mycket surr om han från staketexperterna.

Annaa hade långhelg förra helgen. Slutade skolan på tordag och hade ledig på måndag eftersom det var Martin Luther Kings day. Då passade vi på att hyra en bil och åka till San Francisco på en liten roadtripp. Det var kanonbra. Åkte Pacific Highway och the 101 dom ca 60 milen som det är dit från LA. Eftersom vi båda är ungefär dom fattigaste människorna på jorden så sov vi 2 nätter i bilen. Var dock en SUV så när sätterna var fällda var det ändå okej. Inte bra men okej. San Francisco var iallafall en grym stad. Var mycket i Fishermans Wharf som i princip är en stor pir med massa restuaranger, godisbutiker, souveniraffärer, gatumusikanter och utsikt över både Alcatrac och Golden Gate. Vid Union Square som är torget hade dom smällt upp en lite hockeyrink som vi tyvärr var för fattiga för att åka på. Men det såg mysigt ut. Bra shopping där också med Bloomingdales, Saks och ett jätte Nordstrom varuhus brevid torget. Innan vi åkte hem på söndan så passade vi på att åka över Golden Gate. Den var mäktig och betydligt finare än jag hade trott. Sjuk bro, fattar inte hur man bygger en sån grej. Kul att se iallafall.

Sen har det väl inte hänt så mycket mer. Vi strosade i Venice beach för nån dag sen och gick förbi ett fotoshoot med Paris Hilton mitt på gatan. Fan hon var het ju! Men hade stora båtar. Det närmaste jag kan komma var när jag och Mike var i Trondheim och kollade Rosenborg - Juve och hamnde precis Bakom Gigi Buffon i juvemålet. Det är som att hon borde kunna gå på vatten med dom där jävla pråmarna. Galet stora fötter!

Börjar bli kväll här nu. Var ute och spelade lite boll igår. Ikväll blir det väl lugnt. Annaa har haft sitt midterm idag och jag hoppas hon ska korka upp champagnen jag köpte för att fira. Annars försöker vi skramla ihop pengar till nästa mål mat men det löser sig alltid. LA är fint iallafall. Jag ska på  Lakers match på tisdag. Sveriges landslag lirar här i Carson mot USA på lördag också, ska försöka se den också. Kommer lite bilder senare.
Peace Out!


Kommentarer
Postat av: Forsberg

Waaaaaaahlström! Hur fan är läget? Kan inte på något jävla sätt tänka mig att skön-Aditro på något sätt är sämre än äckel-L.A!?

2009-01-22 @ 12:23:43
URL: http://fuskenbergo.blogg.se/
Postat av: Micke

haha hon kan omöjligt haft lika stora som buffon, såg ju ut som ett L han. Roligt att du börjat blogga lite så man kan hänga me dig i ditt resande. Knappt avundsjuk att du får kika nhl förresten................fortsätt skriva mycket så jag har nått roligt att läsa här borta i mörkret bland polacker o somalier.

2009-01-22 @ 18:13:24
Postat av: Mamma

Äntligen!!! Jag har längtat efter din blogg! Facebook blir liksom så fragmentariskt. Och jag blir stressad av att det är så mycket folk där...

Micke o jag har åkt en mil skridskor nu ikväll, det är så skön stämning därborta på travet, massor av folk och alla pratar med varandra mellan rundorna. Nästa helg blir det tävling! Och sen på söndan ska vi på barnkalas hos Evas 1-åring! Vad köper man till en fyrbent 1-åring :-)

Nu i helgen åker vi till fjälls. Rejält med snö igen, vi ska åka skidor och elda brasa och bara mysa. Ja, vi som inte har nå Venice beach får ju roa oss bäst vi kan :-)

Mysigt att läsa om resan till SF, jag kunde se det framför mej, visst är Fishermans wharf härligt!? Visst åkte ni kustvägen? Highway one om jag inte minns fel?

Lite nudlar får det väl va värt? ;-)

Kanske tur att du har födelsedag snart!

2009-01-22 @ 22:08:28
Postat av: Josefine

meeen gud va tråkigt du verkar ha de baby! tor de är bäst du kommer hem nu! haha :P ah men saknar dig lite iaf... fortsätt leva livet, så fortsätter jag hålla ställningarna här hemma. för gud så mycke de är som händer här... haha! längtar efter mys i soffan! PUSS bästa du! <3

2009-01-23 @ 01:42:53
URL: http://josefinecarman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0