Fuffens och Lakers

Ohh the world can you see

Hade en sjuk dag igår. Eller kväll snarare. Dagen var som vanligt förutom att Annaa var på fieldtrip så jag var helt alena hela dan! Men sen skulle jag se Lakers i Staples center. Så jag sög i mig en jätteburk Miller lite, lyssnade på lite musik och drog iväg mot Bundy Dr där bussen till Downtown går från. Påvägen så gick jag förbi nåt som höll på att bli en drive-by. Det var sjukt men hände så fort så jag hann inte uppfatta det riktigt. Det började med att jag gick förbi en fuffens bil som var påväg ut från nån liten gränd. Tänkte inte så mycket mer på det utan kom fram till ett övergångsställe med en grön gubbe. Eller vit gubbe som det är här. I vilket fal så var det en BMW på tvärgatan som stannade. Från ingenstans hoppade killen i BMWn ut och skrek till killen i fuffensbilen som jag hade gått förbi innan, som i sin tur hade ställt sig på nåt konstigt sätt mitt i gatan. Jag gick på övergångstället förbi BMWn och killen som var i fuffensbilen måste tagit fram en pistol eller nåt för huxflux så kastar sig killen med BMWn ner bakom sin bil. Jag hinner se att alla i bilarna bakom slänger sig ner på golvet. Jag står där mitt på övergångstället och hinner inte uppfatta så mycket mer innan killen i fuffensbilen kör iväg ner mot Santa Monica igen. Vet som sagt inte om det var en pistol han tog fram för jag hann inte se nåt och inga skott blev avfyrade. Men nånting var det ju eftersom han slänger sig ner bakom sin bil och dom bakom slänger sig ner på golvet i sina bilar.

Jag blev inte så tagen av det hela utan förstog bara att det nog tyvärr är så på det här stället. Gick och tog bussen till Staples för att äntligen få se Lakers! Matchen i sig är rejält mycket show! Kobe Bryant var usel dock. Eller han hade 38 poäng innan han foulade ut sig i första förlängningshalvan. Men 4 minuter från halvtid hade han fortfarande inte gjort ett poäng. Lakers torskade iallafall tillslut. det blev 2 förlängningsperioder. Kobe fick sin sjätte personliga foul tidigt i första. det betyder att han försvinner ur matchen och att Lakers tappar allt. Utan Kobe på plan gick Bobcats ikapp och ifrån. Dom vann med 110-117 tilslut har jag för mig. Bra match, jävligt spännande. SHOW många gånger. Kommer inte göra det roligare att se Jämtland harva i mitten av svenska ligan dock.

Kobe skjuter på uppvärmningen.   Uppkast   Kobe skjuter straff   Halvtidslekar   Inför andra halvlek   30 sek kvar. 2 poäng efter. Straffkasst till Bobcats. Dom satte 1 straff sen kvitterade Lakers med 4 sekunder kvar.   Matchen är slut och Lakers har torskat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0